Norway Now
This social element is not currently supported on the China site. This warning will not show on the front end.
Stavanger

Tre sjøers-turen

• Stavanger Camping, Stavanger
  • +47 +47 51859200
Details

Tre sjøers turen

Start er ved Stavanger camping, Mosvatnet. Gå til venstre rundt Mosvannet til Stavanger kunstmuseum, hvor du svinger til venstre og opp til rundkjøring i Tjensvollkrysset. Ta til venstre, på fortauet i Madlaveien forbi DNB arena til Madla Amfi. Fortsett til høyre ned bakken til rundkjøring ved trafokiosk. Ta innpå stien til Store Stokkavatnet, der svinger du til venstre og fortsetter forbi Stavanger Roklubb, til Speidermarka. Ta stien over marka, deretter litt til venstre og fortsett på veien inn til Hålandsvatnet. Ta til venstre og rundt vatnet og samme vei tilbake til Speidermarka.

Eller:

Til venstre, rundt Store Stokkavatnet frem til gangsti mot lille Stokkavatn. På toppen til høyre langs Stokkaeidet. Fortsett til venstre i Gustav Vigelandsvei forbi supermarkedet, ca 100 m, så til høyre i St. Sindingsvei et lite stykke inn i Nedre Stokkavei ca 50 m. Ta til høyre i krysset og følg Christian Skredsvigsvei. Sving til venstre inn i Øvre Stokkavei. Videre halvt høyre inn i Lassaveien til Adjunkt Hauglandsgate. Fortsett til venstre, gjennom gangtunnel ytre ringvei ( E39)  på gangsti til B. Christoffersensgate og frem til Eiganesveien. Her svinger du til venstre og går ca. 100 m før du tar inn på stien og gjennom parken til gangbro over Madlaveien til Mosvatnet. Ta til venstre og følge stien langs vatnet til mål som er campingplassen. Samme sted som start.

Last ned KART i PDF over Tre sjøers-turen!