Asia - nye markeder

Nye markeder som Thailand og Indonesia gjør seg gjeldene i Asia. Det har vært en markant økning i utgående trafikk og forbruk fra disse markedene de siste ti årene.Dette er en vekst norsk reiseliv ønsker å ta del i.

Utviklingsmarkedene i Asia er i markant oppgang og de begynner nå å ha en betydelig innvirkning på norsk reiseliv. Blant disse markedene fokuserer vi  for tiden på Thailand og Indonesia, når det gjelder operative markedsaktiviteter.

Workshops i Bangkok og Jakarta

Ved å delta på våre workshops i Bangkok og Jakarta får du en utmerket mulighet til å presentere dine produkter og destinasjon. Her har du også muligheten til å bygge nettverk med viktige beslutningstakere. I 2015 deltok rundt 100 representanter fra den thailandske reiselivsbransjen og rundt 80 representanter fra den indonesiske reiselivsbransjen.

Økt trafikk og forbruk

Statistikk fra Verdensbanken viser at i løpet av det siste tiåret har utgående trafikk fra Thailand økt med 69 prosent, det vil si totalt 5.721.000 i 2012. I samme periode økte utgående trafikk fra Indonesia med 50 prosent;totalt 7.454.000 i 2012. Knyttet til økningen i tallene for utgående trafikk har totalforbruket for utgående turisme per marked også økt markant.

Thaiene brukte totalt 7,9 milliarder amerikanske dollar på utgående reiser i 2012, en økning på 27 prosent. Indonesierne brukte totalt 9,5 milliarder amerikanske dollar i samme år, en økning på 74 prosent.