Storbritannia

Storbritannia er ett av verdens største utreisemarkeder. Vi kjenner britenes reisemønster og preferanser, og kan effektivt markedsføre ditt produkt i øyriket. Med sine 260 ukentlige flyvninger og direkteruter til Norge, har britiske turister en fantastisk tilgjengelighet til norske destinasjoner.

Reiser fra Storbritannia til Norge har økt de siste årene, og i 2016 opplevde vi en fantastisk oppgang i gjestedøgn på 16 prosent.

Gode, engelske nettsider

Storbritannia er et sofistikert land når det gjelder netthandel og er det landet i verden som handler mest på internett per innbygger. En god engelsk nettside, med gode salgbare produkter og gjerne med betalingsmuligheter, er derfor en fordel for partnere som ønsker å jobbe mot det britiske markedet.

Profilerende

Britenes fasinasjon med alt som er skandinavisk ser ikke ut til å avta, og gjennom godt innhold og gode historier skal vi fortsette å dra nytte av dette i kommunikasjonen med våre fire målgrupper (forbrukere, presse, ferie- og fritidsbransje og Meetings-aktører) i 2017.  

Content marketing

I 2017 skal vi fortsette å jobbe målrettet mot våre målgrupper. Vi skal ha en god og balansert mediamix med både profilerende og salgsutløsende aktiviteter i digital og tradisjonell media. Vi skal ha større fokus på sosiale medier og øke fokus på content marketing. Aktivitetene skal bidra til å øke salg for våre partnere, skape verdi for norsk reiseliv og inspirere målgruppene våre til å velge Norge i 2017.

Vi gleder oss til å jobbe sammen med dere.

Kontakt oss:

Markedssjef:
Catherine Foster
Catherine.Foster@innovationnorway.no

Prosjektleder – presse: 
Kristine Bjørge
Kristine.bjorge@innovationnorway.no

Prosjektleder – kampanjer:
Britt Gorniok Britt.Gorniok@innovationnorway.no

Prosjektleder – bransjeansvarlig:
Sandra Martinsson sandra.martinsson@innovationnorway.no