x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

USA

De siste to årene har vært svært gode for norske reiselivsbedrifter som investerer i USA. Norge og norske reiselivsprodukter er blitt mer synlig i markedet, og våre tiltak når fram og konverteres til salg.

Hvert år blir det foretatt over 30 millioner oversjøiske reiser fra USA, og mest populært er det å reise til Vest-Europa som tiltrekker seg nesten 12 millioner reiser. Norge har en markedsandel på rundt 0,45 prosent og potensialet er stort.

Stadig bedre tilgjengelighet

Norge har den siste tiden blitt mer tilgjengelig for amerikanske turister, takket være nye direkteruter fra Boston, Miami, Fort Lauderdale, Los Angeles, San Francisco og New York – og amerikanske turoperatører melder at dette gir positivt utslag i salget. Amerikanske turister når vi best via vår nettside visitnorway.com, og stadig flere søker informasjon her.

Synliggjør ditt produkt

Amerikanske turister blir mer og mer bevisste på Norge som feriedestinasjon, gjennom den rekordhøye og målrettede innsatsen vi nå har i markedet. Det de trenger er mer detaljinformasjon om ulike reiselivsprodukter, destinasjoner og opplevelser. For at du skal kunne tiltrekke deg disse verdifulle og pengesterke gjestene, og få de til å bli lenger i Norge, bør du synliggjøre ditt produkt i markedet sammen med oss. Dette kan du gjøre ved å delta i Norges-kampanjen.  

Det er gunstig å investere i det amerikanske markedet nå, og vi ønsker nye samarbeidspartnere hjertelig velkommen til å være med på satsingen.

Kontakt oss:

Markedssjef:
Hege Barnes
hege.barnes@innovationnorway.no

Prosjektleder presse:
Harald Hansen
harald.hansen@innovationnorway.no