Nasjonal kolleksjon

Nasjonal kolleksjon består av to deler. RISS er en prosess og verktøykasse for strategisk opplevelsesutvikling og markedsføring/kommunikasjon. Den andre delen er en nasjonal kolleksjon er en samling av konsepter som skal bidra til å bre ut og berike bilde av Norge ved å fortelle mer om kultur og livsstil og spisse konsepter mot utvalgte målgrupper.
Nasjonal kolleksjon forsidebilde

Nasjonal kolleksjon består av to deler. RISS er en prosess og verktøykasse for strategisk opplevelsesutvikling og markedsføring/kommunikasjon. Til grunn for metoden ligger det en overbevisning om at det finnes et oppkomme av spennende «råvarer» å ta tak rundt omkring i hele landet. Råvarer som kan foredles, videreutvikles og settes sammen til attraktive opplevelser og fortellinger tilpasset ulike målgrupper og situasjoner. Prosessen og verktøyene er ment å være praktiske verktøy som bidrar til å se reisemål og opplevelser med nye briller, å være til hjelp i den kreative utviklingsprosessen samt i arbeidet med å forme opplevelsene og fortellingen om disse gjennom hele kundereisen.  

Den andre delen er en nasjonal kolleksjon er en samling av konsepter som skal bidra til å bre ut og berike bilde av Norge ved å fortelle mer om kultur og livsstil og spisse konsepter mot utvalgte målgrupper. Slik vil vi  gjøre flere opplevelser og reisemål mer tilgjengelig for turistene.

Se vår presentasjon av RISS - Designdrevet innovasjon for reiselivet