x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Norsk friluftsliv på fransk ga millioner av seere

2,18 millioner seere fulgte med da TV France 3 sist uke sendte norgesspesial i programmet Faut Pas Rêver.

Programmet varte i nesten to timer og tok utgangspunkt i det norske konseptet friluftsliv. I sendingen fikk franskmennene se innslag fra fjord-Norge, med basehopping i Loen, vandring, kajakkturer, fiske, isklatring på Jostedalsbreen og St. Hans-feiring i Ålesund.

Historiske og urbane Trondheim, torskefiske i Lofoten og biltur på Atlanterhavsveien ble også viet plass i sendingen.

Kommuniserte med seere under sendingen

For første gang sørget Innovasjon Norge Frankrike for at det ble kommunisert med seerne direkte via både Facebook og Twitter under selve sendingen. 

- Det fungerte kjempebra! I tillegg til aktivitet i egne kanaler var vi også aktive i sendingens egne diskusjoner rundt #fautpasrever, forteller Tove Eliassen, markedssjef for Innovasjon Norge Frankrike.

Fra kontoret i Paris har de i over lang tid bearbeidet tunge medier i det franske markedet. Målsetningen er å oppnå gode og kvalitative resultater i form av reportasjer som gjør seg bemerket.

- Det ser ut til at 2017 er året da vi virkelig kan høste av denne innsatsen her i Frankrike. I sommer fikk vi hovedoppslag og cover i Geo Magazine og nå i høst fikk vi dette reiseprogrammet, forteller Eliassen.

God aktivitet i sosiale medier

Strategisk planlegging av aktiviteter i sosiale medier i Frankrike ga også god uttelling for Visit Norway. Kvelden reiseprogrammet ble sendt var hashtagen #FautPasRever blant de mest populære i Frankrike – sammen med ordet Norvège. Trafikken rundt hashtagen førte til god omtale av @lanorvege – Visit Norways Twitter-konto i Frankrike.

Programmet fikk god omtale på Facebook, med 1700 ‘likes’ og 292 kommentarer.

Innovasjon Norge Frankrike publiserte også seks relaterte Twitter-meldinger som ga god uttelling: