Posisjoneringsanalysen: Norge som turistdestinasjon

Posisjoneringsanalyse 2017

Innovasjon Norge gjennomfører ukentlig målinger i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Tyskland, Nederland og Frankrike, hvor formålet blant annet er å avdekke oppfatningen av Norge som ferieland og sannsynligheten for å reise til Norge som ferie. Respondentene blir blant annet bedt om å skrive ned det første de tenker på når de tenker på Norge som reisemål og ferieopplevelser her. Deretter blir de bedt om å ta stilling til en rekke utsagn som har med norgesferie å gjøre. Last ned rapporten og les nærmere om Norges posisjon i hver av markedene.

Posisjoneringsanalysen 2017

Les mer om merkevaretrackeren her

Respondentene blir blant annet bedt om å skrive ned det første de tenker på når de tenker på Norge som reisemål og ferieopplevelser her. Deretter blir de bedt om å ta stilling til en rekke utsagn som har med norgesferie å gjøre.  

Tidligere analyser:

Posisjoneringsanalysen 2016 og deler av 2017
Posisjoneringsanalysen 2016