Målgruppestudie: Norge

Nordmenn som velger ferie i eget land gjør dette for å dele opplevelser med eget reisefølge og for å oppleve den flotte norske naturen.
Oslo on Norways National Day. Children march with flags Oslo on Norways National Day. Children march with flags
Credits
Oslo on Norways National Day. Children march with flags.
Photo: Nancy Bundt - Visitnorway.com

Driverne for å feriere i Norge er å dele opplevelser med dem de reiser sammen med, oppleve flott norsk natur og komme bort fra hverdagen og egne daglige gjøremål, viser en undersøkelse gjennomført av Synovate i februar 2009. 

Det er størst interesse for en Norgesferie med vandring i naturen, deretter følger ferie med rekreasjon og avslapning i naturen samt oppleve vinter-Norge.

Dyrt og mangel på kunnskap
Den største barrieren mot å reise på norgesferie er prisnivået. I tillegg opplever de at været er dårlig og ustabilt, og mange mangler kunnskap om hva de kan se og oppleve i Norge.

Nyttig om norske turister
Rapporten er en del av Optima-prosjektet, som skal optimalisere markedsstrategien for det franske markedet.

En kvantitativ markedsundersøkelse er gjort for å avdekke interessen for ulike typer ferie i Norge, hvilke aktiviteter de er interessert i, hvilke motiv som er viktige, samt barrierer mot å reise på ferie til Norge. I tillegg kartlegger undersøkelsen også hvor attraktivt Norge er som feriedestinasjon, sammenliknet med andre land. 

Your Recently Viewed Pages