x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Tidligere målgruppestudier

Innovasjon Norge har i løpet av de siste årene gjennomført ulike målgruppestudier i prioriterte markeder. Nye studier presenteres høsten 2017, derfor er studier publisert på denne siden kun å betrakte som historisk materiell, for de som ønsker å sette seg inn i utviklingen i ulike markeder.

Tyskland

Tyskeres forventninger til en Norgesferie er først og fremst muligheten til å utforske nye og interessante steder, samt utvide sin horisont. De har likevel ikke en klar og entydig oppfatning av Norge som reisemål.  

Russland

Russeres forventninger til en Norgesferie er først og fremst muligheten til å utvide sin horisont og utforske nye og interessante steder. De har likevel ikke en klar og entydig oppfatning av Norge som reisemål.

Nederland

Nederlenderes forventninger til en Norgesferie er først og fremst muligheten til å utforske nye og interessante steder. De har likevel ikke en klar og entydig oppfatning av Norge som reisemål. Her kan du finne ut mer om dette.

Danmark

Norge har en dominerende posisjon for skiferier i Danmark, men oppfattes å være veldig likt som Sverige. Norge bør fokusere på samvær med familie og venner i tillegg til muligheten til å slippe seg løs og ha det gøy for å markeder seg i Danmark.

Frankrike

Franskmenn ønsker å oppleve noe nytt og se mange nye steder på en reise til Norge. De er opptatt av både natur- og kulturopplevelser.

Sverige

Svenske turister som velger Norge som feriemål søker opplevelser i vakker natur med dem de reiser sammen med.

Storbritannia

Ønsker om å se mange nye steder i trygge omgivelser trekker briter til Norge. 

Norge

Nordmenn som velger ferie i eget land gjør dette for å dele opplevelser med eget reisefølge og for å oppleve den flotte norske naturen.