Turistundersøkelsen 2015 - vintersesongen nøkkeltall

I 2015 har Innovasjon Norge for fjerde år på rad gjennomført en landsdekkende turistundersøkelse. Datainnsamlingen gjennomføres ved kommersielle overnattingssteder og Hurtigruten i tråd med internasjonale anbefalinger. De innsamlede dataene gir mulighet for å belyse forbruk og turiststrømmer i Norge.
Turistundersøkelsen 2015 - vintersesongen nøkkeltall
.
Photo: Anders Gjengedal - Visitnorway.com

Denne rapporten inneholder analyser av turister som var på forretnings eller feriereise i Norge i 2015 fra og med januar til og med april. Rapporten estimerer turistenes totale forbruk og ser på hvordan forbruket blir fordelt. Rapporten sammenligner også turister fra
forskjellige land.

I tillegg til analysene av forbruk gir de innsamlede dataene mulighet til å få vite mer om turistenes atferd og deres evaluering av ferien, samt hva de foretar seg mens de er i Norge. Dette er bare noen av spørsmålene som analysene i denne rapporten ønsker å besvare.

Your Recently Viewed Pages