x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

USA

De siste to årene har vært svært gode for norske reiselivsbedrifter som investerer i USA. Norge og norske reiselivsprodukter er blitt mer synlig i markedet, og våre tiltak når fram og konverteres til salg.

NYTT FRA MARKEDET

Oktober 2018

Norsk PR-stunt på runwayen

Onsdag kveld fikk fashionistaer som deltar på LA Fashion Week stifte bekjentskap med et nytt merkenavn: NOR.

Runway-showet ble rigget opp med lekre norgesbilder på storskjerm og norsk musikk satt stemningen. Kolleksjonen som ble vist omfatter 19 design, laget spesielt for anledningen av norske Veronica B. Vallenes, og er tydelig inspirert av Norge, norsk natur og kultur.

Det publikum derimot ikke visste er at dette er et PR-stunt signert Innovasjon Norge og Norwegian, i samarbeid med Norwegian Fashion Hub og LA Fashion Week.

- Når vi i etterkant forteller at det er «Norge» står bak merkevaren NOR håper vi å få formidlet at vi ikke er en destinasjon med bare vakker natur – men også vakker og moderne design. Dette blir veldig moro! sier Hege Barnes, direktør for Innovasjon Norge USA.

Les mer 

August 2018

Økende amerikansk interesse for Skandinavia

Hvert år lager Scandinavian Tourism Inc., som Innovasjon Norge er en del av, en rapport om amerikanernes reiseaktivitet til Europa og Skandinavia. Her er noen aktuelle hovedfunn.

Les mer 

09.mars2018

Table tales - Food culture Bergen from Visit Norway on Vimeo.

Godt samarbeid ga Lysverket restaurant 1000 USA-bestillinger

I løpet av få uker sørget en kombinasjon av gode flyruter, aktiv markedsføring, tett samarbeid innad i bransjen og gode produktopplevelser for 1000 bestillinger fra USA til Lysverket restaurant i Bergen.

Så hva var det som fikk amerikanerne til å strømme sultne til Lysverket? Kort fortalt var Bergen i april 2017 vertskap for Norwegian Travel Workshop. På utstillingsområdet for Bergens presentasjon av UNESCO Matbyen var åtte av byens gode restauranter til stede. Som en av disse ble Lysverket i dialog med Innovasjon Norge invitert til å være frontfigur i en internasjonal digital satsing i produksjonen «Table Tales from Norway».

Dette er en kampanje der flere norske byer har vært involvert og som har vært kjørt i flere av Innovasjon Norges markeder. Målet har vært å fremme mat, kultur og byer i Norge, samt vise fram Norge som en helårsdestinasjon. 

Les hele saken

 

 

KONTAKT

Kontakt oss

Markedssjef:
Hege Barnes
hege.barnes@innovationnorway.no

Digital Media Manager
Beate Gran
beate.gran@innvationnorway.no

Prosjektleder presse:
Harald Hansen
harald.hansen@innovationnorway.no

RAPPORT