Norway Now

Totalt: 4 km
Ca 2 tim
Utgangspunkt: Hallingdal Museum

Skogkledd topp på vestsiden av sentrum.

Bringenatten er en skogkledd topp med trig.punkt på åsen på vestsiden av dalføret. Det går skogbilsveg nesten frem mot toppen. Toppen er markert med et lite tretårn. Går du litt lenger ned og ut mot dalen finner du et av de beste utsiktspunktene over Nesbyen.

Veibeskrivelse: Kjør rukkedalsvegen fra rundkjøringen i sentrum retning Tunhovd/Rødberg, kjør 600 meter og sving til høyre ved Hallingdal Museum hvor du finner parkering.

Turbeskrivelse: Fra parkeringen går du over gangbrua som krysser Rukkedøla og opp en liten skråning. Ta så til venstre ved neste sti og følg tydelig sti først parallelt med elva, siden oppover i N-lig retning. Hold til høyre og følg stien mot espeset. På vegen gjennom skogen passeres de nedlagte husmannsplassene Engeland (synlig steingard og hustufter på høyre side) og Fjakleland (hustufter i tett granskog like før skogsbilvegen fra Vadbru). Videre oppover på skogsbilvegen gjennom utallige svinger og til slutt en kort sti ut til høyre mot trig. punktet.