VIKTIG! Les denne informasjonen om Koronaviruset og reising i Norge
Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links

Eastern Norway Innlandet ØYER

Augsæter runden (40km)

• Pjeksen 111, Øyer
  • +47 61249000
Details

Runden går nord og øst for Hafjell, forbi flere idylliske setergrender, gjennom fjellskog og delvis øver tregrensa. Egner seg best for voksne syklinger og E-bikes.

Gondoltoppen - Øvre Moksjøen - Rognhaugen - Hornsjøen - Lisetra - Gondoltoppen

Denne runden går nord og øst for Hafjell, forbi flere idylliske setergrender, gjennom fjellskog og delvis øver tregrensa. Turen egner seg best før den litt sprekere syklisten då den er 40km lang med kupert landskap. Augsæter runden går på grusvei og er en perfekt tur før El- sykkel. Start på toppen av gondolen og ta turen mot Øvre Moksjøen.

Herfra fortsetter du langs sykkelruten, kryss Hornsjøveien og sykle mot Rognhaugen. Ved Rognhaugen tar du til høyre og følger grusveien til Hornsjøen. Her svinger grusveien vestover og du vil følge den helt til Lisetra hvor du kan se Gondolens topp stasjon på den andre siden av dalen.

Følg langrennssporet tilbake til Hafjell..