Offers

From Russia with Love – En todagers tur til Pyramiden - Better Moments

• +47 40095965
Details

Den forlatte byen Pyramiden, ligger vakkert til i Billefjorden, omringet av høye, robuste fjell og den enorme Nordenskiöldbreen. På denne turen vil vi tilbringe to dager i området som kan ta pusten fra en. Vi vil kjøre vår komfortable båt, sykle rundt i byen, og dra på fottur i dette historiske området.

Dag 1

Vi plukker dere opp på hotellet og kjører til båten vår. Etter en kort demonstrasjon av sikkerheten, kjører vi utover i den enorme Isfjorden. Vi vil kjøre nordover mot Billefjorden og Nordenskiöldbreen. I løpet av turen vil vi få muligheten til å observere ulike dyr, og da spesielt fugler. Guiden vil fortelle historier om de forskjellige tingene vi passerer, og det vil bli tid til å ta bilder. Ved breen vil vi innta en god lunsj. Nordenskiöldbreen er en aktiv bre som ofte kalver. Isen som faller i havet vil etterlate en lyd av torden, og skaper et godt bilde på breens krefter. Området vi befinner oss i er et vanlig habitat for isbjørner om sommeren, og er vi heldige får vi se dette majestetiske dyret.

Vi vil fortsette turen mot Pyramiden, og sjekke inn på Pyramiden Hotell, før vi gjør oss klare for en ettermiddagstur på sykkel rundt i byen. Målet et av vannene i utkanten av bosetningen. På turen vil vi få en god oversikt over byen. Pyramiden ble forlatt i 1998, og siden den gang har tiden stått stille. Foruten om noen små endringer, er stedet veldig autentisk. Bygningene står slik de gjorde den dagen russerne forlot Pyramiden, men moder jord har sakte begynt å ta tilbake det som en gang var hennes. En lokal russisk guide vil ta oss med på en omvisning i noen av de mest interessante bygningene. På kvelden vil vi nyte en russisk middag på hotellet, med tradisjonell russisk drikke.

Dag 2

Etter frokosten gjør vi oss klare for dagens tur. Målet er inngangen til de gamle sovjetiske gruvene, lokalisert høyt oppe, på siden av Pyramidefjellet. Vi vil følge det gamle taubanesystemet, som tidligere ble brukt til å frakte gruvearbeiderne opp til inngangen. Vi vil ha en fantastisk utsikt på hele turen, over den gamle spøkelsesbyen, Nordenskiöldbreen og resten av Billefjorden. På toppen nyter vi en ekspedisjonslunsj, før vi starter på turen nedover, tilbake til hotellet. På ettermiddagen tar vi en av båtene tilbake, med ankomst Longyearbyen kl. 18.

Inkludert i turen:
- Henting på hotell
- Båttur fra Longyearbyen til Pyramiden
- Alle måltider
- En natt på Pyramiden Hotell (Sovjet style dobbeltrom, delt bad)
- Sykkelleie
- Fottur
- Guide med alt nødvendig sikkerhetsutstyr
- Retur til Longyearbyen med båt
- SAR forsikring

Personlig utstyr:
- Gode fjellsko
- Vind- og vanntette klær
- Ullundertøy og evt. et varmt mellomlag
- Et tørt skift
- Kontanter - det er ikke mulig å betale med bankkort

Vi krever et minimum på 4 personer på denne turen. Aldersgrense 4 år.

• Source: Svalbard Reiseliv AS

See All

Facts

Duration
2 dager