Norway Now

• 51 85 92 00
Details
Meeting Facilities

Vil du ha flott utsikt, er Lifjell  et av de beste utsiktsstedene på Nordjæren. Fra toppen er det en fantastisk utsikt over Nordjæren inkludert Gandsfjorden, Nordsjøen og de store byene samt Ryfylke. Oppstigningen fra Hommersåk gir deg en fantastisk utsikt over Riska og Strandalandet.

Adkomst: Med egen bil: Kjør til Hommersåk, Rv 13/Fv516 og følg skilting til Li. Ta av til venstre på Likaiveien. Her er det en rekke flotte hytte- og villaeiendommer. Etter noen hundre meter gjør veien en kraftig sving til høyre. Her tar du av på andre vei til venstre som er Limarka. Grusveien går i idylliske omgivelser forbi noen gårdsbruk. Når veien deler seg, kjører du opp litt opp bakken til venstre og til høyre for porten er parkeringsplassen. Grusveien snirkler seg mot toppen og det er litt bratt i begynnelsen, og tilbyr stadig gode utsiktspunkter mot Hommersåk og Strand. Flott utsikt i alle retninger fra toppen.

Med offentlig transport:

Fra Stavanger: Ta rutebåt fra Fiskepirterminalen (Magasin Blaa) i Stavanger til Hommersåk. Gå til venstre og følg Kaiveien ca 500m og gå forbi hvitmalt kirke. Ta til høyre på Riskaveien og følg denne til du møter Likaiveien og ta til høyre på denne og følg beskrivelsen ovenfor.

Rutetabell her: https://www.kolumbus.no/globalassets/ruter/baatruter/stavanger-byoyene-hommersak-hurtigbat.pdf.

Fra Sandnes: Ta buss nr. 21 fra holdeplass 14 til Nordafjellveien, gå til Riskaveien (ca. 30 m) og fortsett mot Likaiveien, ta til høyre på denne og følg beskrivelsen ovenfor.

Det er også merket rundløype fra Dale langs fjorden og opp til Lifjell. Hele omådet øst for Gandsfjorden er et sammenhengende turområde med flere merket stier.

• Source: Region Stavanger

Facility Info
  • Showroom og utstillingslokaler true
Green Travel
The Lifjell has obtained certification for their environmental efforts by:
Environmental certification of private and public enterprises, also tourism.