Norway Now

• +47 61225000
Details
Meeting Facilities

Skeikampens vakreste finværsløype! Her har du oversikt over hele fjellområdet med Rondane, Jotunheimen og Langsua Nasjonalpark som bakteppe. Ta heisen til toppen og gå en lett tur i høyfjellet og kom hjem med smilende unger.

Start turen med å ta ekspressheisen til toppen. Følg langrennsløypa som starter ca 50m til venstre for heisen og følg denne løypa med fantastisk utsikt langs ryggen på Skeikampenmassivet, forbi toppen på Galten-heisen, over Avlundkampen og ned til løypekrysset i Torsdalsleitet. Sving venstre i løypekrysset i Torsdalsleitet og skli helt ned til Peer Gyntvegen. Sving venstre i løypekrysset og skli videre i lett terreng tilbake til start hvor vaffel og kaffe venter på stemningsfulle Skeistua seterkafe eller Nystua kafe.

Turen er lettgått og egnet for barn, men alle må like utforkjøringer. Dem er det mange av!

Turen er ikke egnet i sterk vind eller ruskevær.

Løypa er skiltet fra toppen av Skeikampen mot Avlundkampen og Skarbua før du svinger inn på løypa Skeikampen rundt. Ønsker du en kortere tur svinger du venstre i første løypekryss og sklir ned forbi Galten Kafe. Hold venstre i løypekryssene videre og du kommer tilbake til start.

Obs! løypa har mange og lange utforkjøringer!

• Source: Visit Lillehammer

• Preparerte løyper
Fottur
  • Merkede turstier
  • Korte vandreturer (1-4 timer)
Vinteraktiviteter

Season
Winter
Green Travel
The Panoramaløypa (10 km) has obtained certification for their environmental efforts by:
Environmental certification of private and public enterprises, also tourism.