Norway Now

• Jernbanegata 2, Lillehammer
  • +47 61225000
Details

Flott langkjøringstur i lett terreng og naturskjønne omgivelser. Fin for teknikktrening i laget.Lillehammer – Follebu – Forset – Svatsum – Espedalen – Skåbu – Vinstra – Ringebu – Øyer – Lillehammer

Turen starter ved Lillehammer Stasjon og tar deg sørover langs Bryggegata og ut på Vingnesbrua. Fortsett på FV253 til Joker ved Jørstadmoen. Sving venstre inn på FV315 Baklivegen og sykle denne til Segalstad Bru. Sving venstre på RV255 og følg denne via Forset, Svatsum, Espedalen og Skåbu til Vinstra. På Vinstra svinger du høyre inn på RV256 og følger denne til Søre Lia. Kjør rett fram på RV 319og følg denne til Ringebu. Sving høyre inn på E6 og følg denne til Fåvang. Sving venstre inn på RV384 og deretter høyre inn på RV319 i Fåvang sentrum. Følg denne over elva og opp I første bakken. Sving venstre inn på RV319 og følg denne til Tretten. Sving venstre inn på RV254. Sving høyre rett etter brua og følg gamle E6 gjennom Skarsmoen inn på FV312 til Tingberg. Sving inn på FV 319 i rundkjøringa og sykle over elva. Hold venstre I T-krysset på toppen og fortsett på FV319 til Fåberg. Hold venstre mot Storhove og fortsett på FV312 tilbake til Lillehammer Stasjon.

Ruta er fin begge veier. Det vanligste er å kjøre runden med sola som beskrevet over.

• Source: Visit Lillehammer

Utendørsaktiviteter

Fottur
  • Dagsturer (5-11 timer)
  • Korte vandreturer (1-4 timer)