VIKTIG! Les denne informasjonen om Koronaviruset og reising i Norge
Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links

Eastern Norway Vestfold og Telemark TINN

Skipsfjell rundt

• Gaustablikk, Tinn
  • +47 35080550
Details

Sett av noen timer til denne rundløypa som ender på toppen av skibakken og utsikt over hele Rjukan.

Turen har utgangspunkt ved Gausta Skisenter. Følg den asfalterte gangveien fra hotellet forbi skisenteret Etter ca 100 m tar du til venstre opp grusveien, skiltet mot Gaustablikk fjellhytter. Fra grusveien tar du til høyre og inn i løypetraseen, som du følger oppover bakkene til du kommer til toppen av heisen. Når du runder Skipsfjell, kommer du til et fint utsiktspunkt over Rjukan og mot Gaustatoppen. Da er skibakken rett rundt hjørnet, og du følger løypetraseeen nedover og tilbake til Gaustablikk.

Løypen er merket

Fakta om Skipsfjell runden

Vanskelighetsgrad: Blå

Tid: 2 timer

Lengde: 4,7 km rundløype

Parkering: Ved Gausta Skisenter. Avgiftsparkering med begrenset antall plasser i høysesong.