Norway Now

• +47 61225000
Details
Meeting Facilities

Flott stisykkeltur i høyfjellet med flytsti og friske nedkjøringer. På sykkel er turen middels teknisk krevende.Skeikampen – Dørdalen – Storrøgna – Slagsfjella – Skeikampen

Skeikampen – Dørdalen – Storrøgna – Slagsfjella – Skeikampen

Bestill transport eller tråkk 12 km innover Peer Gynt Vegen til stikrysset ved Larvheitjønnin. Følg den T-merkede Peer Gynt stien under kraftlinja opp over til toppen på Røgnhøgda. Når du kommer til vannet Storrøgna svinger du venstre over bekken og følger den på sørsida av Storrøgna, og videre på lekne, småkuperte stier nesten helt til Skardbua. Sving høyre mot den skiltede “S8 Slagsfjellrunden” ved det lille tjernet i siste nedkjøring. Følg denne opp til toppen.

Nyt nedkjøringa på slak svingete sti ned på vestsida av Øvre Massingtjønnet mot Peer Gynt Vegen. Sving venstre inn på Kristian-råket (treskilt) rett før du tipper utfor det siste bratte stykket.

Følg Kristian-råket over toppen og ut på ryggen Ørnkampen. Hold venstre der og gi gass ned mot Svarttjønnet og videre over elva til stikrysset ved Avlundkampen vest. Ta høyre i krysset og hold farten oppe til du kommer til koselige Skeistua gjesthus som byr på rømmevaffel og kald velfortjent drikke.

(Kilde: Kippernes, Kristoffer. Stisykling i Norge, 2014).

Ruta er ikke skiltet i sin helhet så kart bør medbringes. Området har beitende sau og storfe.

• Source: Visit Lillehammer

• Preparerte løyper
Fottur
  • Merkede turstier
  • Korte vandreturer (1-4 timer)
Vinteraktiviteter

Season
Autumn
Green Travel
The Slagsfjellturen (25 km) has obtained certification for their environmental efforts by:
Environmental certification of private and public enterprises, also tourism.