VIKTIG! Les denne informasjonen om Koronaviruset og reising i Norge
Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links

Fjord Norway Vestland SVEIO

Sykkeltur - Rundtur til Ryvarden kulturfyr (25 km)

• +47 53748000

Start ved Sveio golfpark. Sykle gjennom sentrum og ta av opp bakken mot høyre noen hundre meter etter kirken. Ta til høyre på Tjernagelvegen og følg veien ca 3 km til skilt til Eltravåg (obs! Dette stykket er det tidvis smal og svingete vei med en del tungtrafikk). Ta til venstre mot Eltravåg og følg Skiftestadvegen ca 3,5 km fram til Rv 541 Gullvegen. Ta mot venstre i krysset. Ved Lyngholmsvegen kan man ta en kort avstikker til minnestøtten over DS ”Thor”s forlis i 1906. Turen går forbi Vandaskog og Mølstre, i Mølstrevåg tar du til høyre og følger skilt til Ryvarden. De siste 2,5 km ut til fyret går på grusvei i kupert terreng gjennom åpent kystlandskap.

Turen tilbake til Sveio sentrum går på lite trafikkert vei over Paddevegen. Sving tilbake mot venstre i Mølstrekrossen, og ta av inn på grusvei mot høyre ved et gammelt gardstun. Når du kommer ut på Tjernagelvegen igjen, ta til høyre og etter omtrent 200 meter til venstre inn mot sentrum og tilbake til utgangspunktet.

Vanskegrad: Middels.
Lengde: 25 km.
Underlag: Asfalt og grusvei.