Norway Now

Tre topper fra Natrudstilen til Sjusjøen

• Sjusjøen Skisenter, Natrudstilen, Ringsaker
  • +47 45289268

Stisykling over de tre toppene bak Natrudstilen, mot Sjusjøen. En teknisk krevende tur som krever god fysisk form. Flott fjellterreng og fantastisk utsikt fra toppene.

Start i Natrudstilen, ved Sjusjøen Mountain Bike Park, og følg merket løype mot Brannhytta via Rømåsen. Eventuelt start ved parkeringen  i Utsiktsvegen på Rømåsen. Følg den brede sti fra Utsiktsvegen i ca 1 km. Ta av ned til venstre på godt synlig sti mot Leindalen. (Det anbefales å ta turen oppom Brannhytta på Natrudstiltoppen og smake på nystekte kanelsnurrer. Følg da stien rett frem i 1 km). Følg sti opp mot Sollifjell fra Leindalen. Oppover mot Sollifjell må det påregnes dytting av sykkel. Følg deretter stien videre over Sollifjell og Mostfjellet mot Gulbrandtjernet. Ta stien videre mot Snørrvillen og følg denne helt over toppen til en fartsfylt nedkjøring mot Kopnaglen. Ta til venstre når du kommer inn på grusveien og følg denne til Gjestbodsåsen. Sving av på sti mot Kuåsen. Følg veien ned igjen til Sjusjøen MTB Park via Sjusjøen sentrum.

Ikke følg grusveien ved Gjestbodsåsen helt til enden. Da har du kjørt for langt.
Det finnes flere muligheter for valg av retur til Natrudstilen. Se sykkelkart.