civid: 585ab377c1cf6b71bf1e10ec

Gol

Veslefjellrunden - Vandring på Golsfjellet

Liker du å vandre i fjellet og samtidig nyte utsikten er fjellplatået på Golsfjellet stedet for deg. Det vakre fjellområde har et stort nett av turstier og veier i familievennlig terreng.

Veibeskrivelse til startstedet: Fra Gol sentrum tar du rv. 51 retning Fagernes. Etter 13 km svinger du av hovedveien til venstre og følger veien i 4 km opp til Storefjell Resort. Husk å ta med bompenger. Parkeringsplasser ligger på baksiden av hotellet.

Bo gjerne på Storefjell Resort Hotel, et fullservicehotell i fjellheimen som gir deg de gode opplevelsene - uansett om du kommer alene, med familien eller i en gruppe. Her finnes rom i flere prisklasser, og i restauranten byr på velsmakende og innholdsrike måltid til frokost, lunsj og middag.
Det finnes også hytter til utleie for 6-8 personer med selvhushold i nærområde.

Alle stiene er skiltet med avstandsmerker med GPS-koordinater i hvert kryss. Langs stien ved Veslefjell finner du en grillhytte som står åpen hele året, så legg ved og grillmat i sekken. Toppene har postkasse med gjestebok, gratiskart med deltagerkort på kartet.

Storefjell - Veslefjell - Storefjelltoppen - Storefjell
Runden rundt Veslefjell og over Storefjelltoppen er en lett tur som passer for alle. Turen går i fjellterreng, 1001-1149 moh og er 6 km lang. Turen vil ta mellom en til to timer.

Start turen ved Storefjell-heisen. Følg skiltene 421, 422, 423, 428, 427, 426 forbi Gullknapp og langs Veslefjelltjern, til toppen av Veslefjell. Ta gjerne en rast på grillhytta på vei til Storefjelltoppen. Følg videre skilting 453, 454, 427. Fra Storefjelltoppen følges en traktorvei ned her er det litt bratt den siste 1,1 km ned til skilt 458 og du er vel fremme igjen der turen startet ved skilt 421 og Storefjell-heisen.