Det internasjonale forretningsmarkedet (corporate)

Det internasjonale forretningsmarkedet er et viktig segment innenfor reiselivsnæringen. Segmentet har et høyt forbruk og gir store muligheter for sesongutvidelse. Innovasjon Norge vil jobbe målrettet med potensielle kjøpere i de fire hovedmarkedene Sverige, Tyskland, UK og Nederland/Belgia.
Copy of Bryggen - the Hanseatic wharf in Bergen Copy of Bryggen - the Hanseatic wharf in Bergen
Copy of Bryggen - the Hanseatic wharf in Bergen.
Photo: Terje Rakke/Nordic Life - Visitnorway.com

Innenfor dette segmentet er det internasjonale kunder/grupper på over 20 personer som er målgruppen. 

Dette er det segmentet med kortest beslutningstid, hvor vi kan se resultater av vårt arbeide raskere, men hvor vi også har størst konkurranse fra andre land og destinasjoner. Segmentet har et høyt forbruk og gir store muligheter for sesongutvidelse.

Innovasjon Norge arbeider aktivt i markedene Sverige, Tyskland, UK og Nederland/Belgia.

I tillegg treffer vi kunder fra hele verden ved deltakelse på de største internasjonale bransjemessene.

Her skjer arbeidet i stor grad internasjonalt og dette omfatter blant annet:

  • Møter med agenter og incentivehus i utlandet – først og fremst i Europa
  • Deltagelse på internasjonale bransjemesser innenfor møter og incentives
  • Lokale workshops
  • Salgsturer
  • Visningsturer til Norge

Målgrupper

  • Møteplanleggere i bedrifter (corporate)
  • Incentive hus (representerer flere bedrifter)
  • Eventbyråer
  • Reisebyråer
  • Internasjonale DMC’er