Årets arrangement går av stabelen 7.-8. november i Oslo, Dag én blir det plenumsfordrag og dag to er satt av til sesjoner med ulike tema.
I løpet av disse to dagene møter du blant andre Melanie Spring som skal lære oss å "Rock your brand story" og reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Bente Bratland Holm, som vil gi oss innsikt i - og status for - norsk reiseliv. Det blir utdeling av Reiselivsprisen 2018 og presentasjon av kvalitetssikringsordningen. Og Ylvis!
Pris: Kr. 750,- pr. deltaker (eks. mva.).
Betalingsfrist: Pr. 20 dager. Prisen kan ikke deles selv om du kun deltar på en av dagene. Prisen inkluderer fagprogram begge dager, middag den 7. november, lunsj den 8. november og kaffepauser.
Jeg vil melde meg på!
PROGRAM
Onsdag 7. november
Sted: Sentrum Scene
12:00-13:00
Ankomst og registrering
13:00-17:00
Plenumsforedrag inkl. pauser
På programmet:
Bente Bratland Holm
Da Innovasjon Norges reiselivsdirektør kom om bord for to år siden var oppdraget å rigge reiselivssatsingen for fremtiden. En rekke grep er tatt allerede og mye spennende er på gang. Hør Bente forklare hvorfor vi gjør som vi gjør og hva vi skal gjøre framover - og ikke minst, hvorfor det er riktige grep for norsk reiseliv.
Melanie Spring
Amerikanske Melanie Spring er et fyrverkeri av en motivator - men først og fremst er hun ekspert på merkevarer og hvordan posisjonere selskaper i jungelen av alle som ønsker oppmerksomhet. De som har hørt henne live før gleder seg vilt til å gjøre det igjen - og det er det helt sikkert en god grunn til.
Hans-Olav Holtermann Eriksen
Fra Lyngsfjorden Adventure kommer Hans-Olav Holtermann Eriksen, som blant annet skal fortelle oss om en helt ny kvalitetsikringsordning for reiselivsnæringen.
Reiselivsprisen
Loen Skylift, Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene eller Uteguiden AS.... Tre fantastiske kandidater, men bare en vinner Reiselivsprisen 2018. Vær der når det offentliggjøres.
Og så blir det god stemning! Det skal blant annet Ylvis sørge for gjennom hele ettermiddagen.
17:00-20:00
Mat & mingling
Torsdag 8. november
Sted: Thon Conference
Merk! Noen av parallellsesjonene holdes to ganger (identisk innhold).
08:00-09:00
Ankomst & registrering
09:00-10:00
Parallellsesjon 1
BRAND Your Story - a breakout
Melanie Spring, merkevarespesialist
NB! Alt foregår på engelsk
Now that you've learned how to rock your brand story, we're going to apply it specifically to your brand. Starting with a little playtime, we'll create the space to open your mind to all of the possibilities for getting your brand story out to the world. Whether you have a small budget or unlimited resources, this brand story will help you find your brand voice and share your story.
Leisure/Fritid - B2B-aktiviteter 2019
Siri Tallaksen, prosjektleder internasjonal bransjebearbeidelse
Hvordan bli kjent med turoperatørene og finne de rette kontaktene for din bedrift. Er turoperatører en relevant salgskanal for din bedrift? Vi kan bistå med å finne de mest relevante turoperatørene å samarbeide med, både i hjemmemarkedet og utemarkedene.
Nasjonale konsepter - mat & drikke og kultur
Ingrid Nernæs, brand manager Innovasjon Norge reiseliv
Vi har et stort potensial i å løfte fram vår rike kulturarv, levemåte, mat og drikke, verdier og holdninger – i tillegg til den flotte naturen. Konseptene, eller hovedfortellingene, gir en strategisk plattform å jobbe ut fra samtidig som de definerer en ønsket posisjon for Norge. Samlingen av hovedfortellinger danner grunnlag for et langsiktig arbeid, både med opplevelsesutvikling og historiefortelling, der vi får inn mer av det norske, mer variasjon og mangfold i merkevaren.
Digital historiefortelling med Visit Norway
Kjetil Røed, tech lead og Katrine Mosfjeld, digital marketing director
Teknologi kan brukes på mange forskjellige måter når historiene om Norge skal fortelles. Kjetil og Katrine skal innvie dere i hvordan de tenker at det nye Stories-teamet kan jobbe fremover og eksemplifisere dette gjennom noen av høstens utviklingsjobber.
10:00-10:30
Pause & mingling
10:30-11:30
Parallellsesjon 2
BRAND Your Story - a breakout
Melanie Spring, merkevarespesialist
NB! Alt foregår på engelsk
Now that you've learned how to rock your brand story, we're going to apply it specifically to your brand. Starting with a little playtime, we'll create the space to open your mind to all of the possibilities for getting your brand story out to the world. Whether you have a small budget or unlimited resources, this brand story will help you find your brand voice and share your story.
MICE/Meetings - B2B-aktiviteter 2019
Frode Aasheim, leder for kongress, møter & arrangement, Innovasjon Norge
Bli med for en gjennomgang av planlagte meetingsaktiviteter for 2019. Her får dere vite hvilke messer og markeder vi kommer til å prioritere til neste år. Denne seansen er åpen for alle som ønsker å arbeide på det internasjonale møte- og arrangementsmarkedet. Nye og gamle venner er hjertelig velkommen!
Nasjonale konsepter - mat & drikke og kultur
Ingrid Nernæs, ansvarlig Merkevaren Norge, Innovasjon Norge reiseliv
Vi har et stort potensial i å løfte fram vår rike kulturarv, levemåte, mat og drikke, verdier og holdninger – i tillegg til den flotte naturen. Konseptene, eller hovedfortellingene, gir en strategisk plattform å jobbe ut fra samtidig som de definerer en ønsket posisjon for Norge. Samlingen av hovedfortellinger danner grunnlag for et langsiktig arbeid, både med opplevelsesutvikling og historiefortelling, der vi får inn mer av det norske, mer variasjon og mangfold i merkevaren.
Digital historiefortelling med Visit Norway
Kjetil Røed, tech lead og Katrine Mosfjeld, digital marketing director
Teknologi kan brukes på mange forskjellige måter når historiene om Norge skal fortelles. Kjetil og Katrine skal innvie dere i hvordan de tenker at det nye Stories-teamet kan jobbe fremover og eksemplifisere dette gjennom noen av høstens utviklingsjobber.
11:30-12:15
Lunsj & mingling
12:15-13:15
Parallellsesjon 3
Nytt og spennende fra analyseavdelingen - resultater fra Turistundersøkelsen 2018
Margrethe Helgebostad, seniorrådgiver reiseliv
Kom og hør ferske resultater om turistene som besøkte Norge i sommer. Turistundersøkelsen er utvidet, og gir enda bedre kunnskap om de som er her. Samtidig presenteres rykende ferske resultater om nordmenns holdning til turisme. De siste årene har Norge hatt en sterk økning i turisme. Noe som har gitt utslag i flere gjestedøgn og turismens effekt på norsk økonomi, men hva mener Ola Nordmann?
Møt våre markedsspesialister
Hva rører seg i markedene? Innovasjon Norges spesialister forteller.