Skip to main content

Innovasjon Norge valgte Kreativ Industri

Daglig leder i Kreativ Industri, Mette Suhr Berg, gleder seg til å ta fatt på oppdraget. Selskapet har opparbeidet seg god erfaring innen digital markedsføring og ser fram til å dele av den.

– Vi har hatt ansatte på kurs og studier i digital kommunikasjon, vi har ansatt vår egen digitale rådgiver, har jobbet med markedsføring i praksis med mange bedrifter og utviklet vår egen kursportefølje. Man er av og til i tvil på om det går an å få tillit på at man kan levere kompetansetjenester fra nord til hele landet, men nå vet vi at det er mulig, sier Suhr Berg.

- Viktig å henge med for reiselivsbransjen

Prosjektleder og digital rådgiver Merete Reginiussen er ikke i tvil om hvorfor Kreativ Industri vant anbudet.

– Vi kjenner reiselivet godt og vi vet hvor skoen trykker når det kommer til den digitale tilstedeværelsen. Det nytter ikke å pøse på med Facebook-poster, dersom du ikke har noen plan for hvem du skal nå og hvorfor. I tillegg er det ekstra viktig å henge med for reiselivsbransjen nå, fordi de reisende er blitt sine egne digitale reisebyrå, kommenterer Reginiussen.

Offentlig anbud

Kreativ Industris engasjement består i å være kursleverandør for Innovasjon Norge, i digital markedsføring for reiselivet, i alle landets fylker.

Til grunn for utvelgelsen ligger en offentlig anbudskonkurranse. Oppdraget har en varighet på to år, med opsjon på to ekstra år.