Skip to main content

Lavsesong er fokus for norsk deltagelse i nordisk kampanje

Bakgrunnen for kampanjesamarbeidet i det kinesiske markedet er en invitasjon fra EU og ETC (European Travel Commission) til Visit-organisasjonene, om muligheten for å søke midler for markedstiltak til Kina i forbindelse med turiståret China-EU 2018.

Den nye kampanjen er denne uken behørig omtalt på Standby.dk - et av Danmarks største reiselivsmedier. I artikkelen fremstår danskene langt mer volumorientert enn oss nordmenn.

- Kastrup Lufthavn har svært offensive ambisjoner og har etablert en rekke nye ruter. De har derfor et helt annet fokus enn oss, sier Stein Ove Rolland, leder for strategi og forretningsutvikling i Innovasjon Norge.

Felles innsats - ulike mål

Grunnen til Innovasjon Norges deltagelse i kampanjen er at den har fokus på skulder- og vintersesong.

- Vi ble enig med de andre tre nordiske visit-organisasjonene om å søke på midler og fikk innvilget budsjett for en felles innsats. Norge er utelukkende med i dette prosjektet fordi det fokuserer på å skape reiselyst utenom sommersesongen. Kampanjen fokuserer på høst, vinter og vår og går på luften i slutten av september. Dette er riktig i forhold til vår strategi og i forhold til utvikling av vår posisjon og trafikk fra Kina, forklarer Rolland.

Les artikkelen på Standby Danmark