1. Kvalitativ fase med fokusgrupper i fire markeder
Målgruppeundersøkelsen ble innledet med en kvalitativ fase med fokusgrupper i fire markeder. Disse fire var USA, Kina, Frankrike og Tyskland.
Forrige gang det ble utført en målgruppeundersøkelse var fokuset på "naturbasert reiseliv" i et bredt perspektiv. Målgruppene er fortsatt de samme i dag, men nå ønsket vi å se nærmere på fire viktige segmenter. I hvert av de nevnte fire markedene ble det utført fire komplette Censydiam-grupper, der respondentene var definert som tilhørende i en av disse fire interessegruppene:
- Utendørs aktiviteter (ski, vandring, sykling)
- Kulturinteressert (lokal kultur, historie, kunst)
- Lohas (livsstil innen helse og bærekraft - bærekraftig økoturisme, interesse for økologi og lokalprodusert mat)
- Lokalmat (skandinavisk mat)
Resultater fra fokusgruppene
Nb! Alle rapporter er oppdatert 22. oktober 2018
2. Global rapport
I oktober 2017 publiserte vi vår nye segmenteringsrapport "Activating the Norway Brand - A Global report on holiday needs and segments" .
3. Landrapporter 2017:
Activating the Norway Brand: A Report on holiday needs and segments in the following markets: