Norway Now
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search

Målgruppestudie: Storbritannia

Ønsker om å se mange nye steder i trygge omgivelser trekker briter til Norge.
Historiske trehus langs Nidelva i Trondheim
Nidelva i Trondheim.
Photo: Knut Aage Dahl

Det er størst interesse for en Norgesferie med rekreasjon og avslapning i naturen og ferie med lokal kultur og historie, deretter følger ferie med arktiske opplevelser, viser en undersøkelse gjennomført av Synovate i februar 2009. 

Driverne for å feriere i Norge er å reise for å se mange nye steder, reise til et land som er trygt og sikkert og oppleve et nytt land og en ny kultur. 

De største barrierene mot å reise på Norgesferie handler om manglende kunnskap, både når det gjelder det norske språket, hva de kan se og gjøre her, og hvor de kan reise i landet.

Nyttig om britiske turister
Rapporten er en del av Optima-prosjektet, som skal optimalisere markedsstrategien for det franske markedet. En kvantitativ markedsundersøkelse er gjort for å avdekke interessen for ulike typer ferie i Norge, hvilke aktiviteter de er interessert i, hvilke motiv som er viktige, samt barrierer mot å reise på ferie til Norge.

I tillegg kartlegger undersøkelsen også hvor attraktivt Norge er som feriedestinasjon, sammenliknet med andre land. 

Your Recently Viewed Pages