Norway Now
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search

Målgruppestudie: Frankrike

Franskmenn ønsker å oppleve noe nytt og se mange nye steder på en reise til Norge. De er opptatt av både natur- og kulturopplevelser.
Middag på tunet
Dinner in Norway.
Photo: CH/visitnorway.com

Driverne for å feriere i Norge er å oppleve et nytt land og en ny kultur, å reise for å se mange nye steder og å oppleve flott norsk natur, viser en undersøkelse gjennomført av Synovate i februar 2009. 

Det er størst interesse for en Norgesferie med lokal kultur og historie, deretter følger ferie med rekreasjon og avslapning i naturen og ferie med arktiske opplevelser, 

Mangel på kunnskap og stive priser
De største barrierene mot å reise til Norge handler om manglende kunnskap om språket, hva de kan se og gjøre, og hvor de kan reise i landet. Prisen på reisen til Norge blir også sett på som en relativt stor barriere.

Nyttig om franske turister
Rapporten er en del av Optima-prosjektet, som skal optimalisere markedsstrategien for det franske markedet. 

En kvantitativ markedsundersøkelse er gjort for å avdekke interessen for ulike typer ferie i Norge, hvilke aktiviteter de er interessert i, hvilke motiv som er viktige, samt barrierer mot å reise på ferie til Norge. 

I tillegg kartlegger undersøkelsen også hvor attraktivt Norge er som feriedestinasjon, sammenliknet med andre land. 

Your Recently Viewed Pages