civid: 585ac0c21c6f5c76a81e0b27

Hol

Urundberget - Tuftelia

Urundberget-Tuftelia
Sykkelsti fra Urundberget til Tuftelia. Stien starter med smal singletrack langs en rygg med åpent fjellterreng og luftig utsikt over Ustedalsfjorden. Det er lite tråkking, og stien går for det meste nedover. Under tregrensen er det fine naturlige doseringer, noen tekniske steinpartier og et par hårnålsvinger. Stien møter etterhvert Tuftelia- stien som avsluttes med en ganske bratt traktorvei. Vær obs på turgåere på vei oppover da det er tett skog med dårlig sikt. Retur til Geilo sentrum via RV7 (5km, mest nedover) eller på grusveien langs Ustedalsfjorden.

Denne turen anbefales ikke etter mye nedbør (gjørmeparti etter ca. 500m).
Vær obs på gjerde/Bergensbanen nederst.

Ta av RV7 ved avkjøringen til Bardøla Høyfjellshotell. Følg veien videre oppover mot Prestholt (bomveg kr. 30,- ved bruk av bil). Ta stien til Urundberget (skiltet ca. 200 m etter Skarvrandhytta). Stien er merket med skilt og pil mot høyre ca. 400 m før utsiktspunktet.