Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links

Utgangspunkt: Hallingdal Museum
Gradering: Middels (blå)
267m stigning

Timrevegen er en rundtur som strekker seg fra Brekkebråten ved Høvabakkan og oppover i lia oppunder Bringenatten. Vegen ble opprinnelig anlagt i forbindelse med skogsdriften i områdene den går gjennom og den benyttes fremdeles til dette formålet med jevne mellomrom. Den bratte stigningen som Timrevegen byr på gjør at den egner seg svært godt til motbakketrening.

Utgangspunkt/Parkering: parkeringsplassen ved hovedinngangen til Hallingdal Museum.

Turbeskrivelse: Følg skiltet rute over Museumsbrue og videre oppover langs det gamle steingjerde til Høva til du kommer til Brekkebråten. Fra Brekkebråten følger du skiltet rute videre oppover lia. Etter ca. 0,7 km kommer du til et veiskille og du følger da skiltet rute til høyre. Når du har nådd toppunktet for turen etter ca. 0,4 km fra veiskillet, følger du skiltet rute nedover lia til du etter ca. 0,4 km er tilbake ved det samme veiskillet. Herfra følger du samme rute ned igjen til utgangspunktet ved Hallingdal Museum. Under turen kan man også lese om den gamle Husmannsplassen Brekkebråten på infotavle ved siden av stien.