Book

• Bøgaset kafè, Nesbyen
  • +47 32070170

Nes Sørmark

Kart og detaljert turbeskrivelse, og mange flere turalternativer finner du på ut.no. Totalt: 11 km  Ca. 4 timer t/r Utgangspunkt: Bøgaset kafè

Trommenatten er en flott liten topp i Nes sørmark med nydelig panoramautsikt. Her skildret som en rundtur.

Turbeskrivelse: Fra Bøgaset kafé på grusveg oppover mot sør og videre på vegen V for Venelie. Inn på sti når vegen svinger tydelig mot høyre. Følg stien videre sørover oppover med Kvasshovd på venstre side. Møter stien fra Nystølen rett før toppen.

Man kan velge samme vei tilbake, eller som tegnet inn her, ta en rundtur ved å følge stien mot Nystølen. Velg en av to stier som krysser myrområdene mellom Kuluset og Bøgaset for å komme tilbake til utgangspunktet. Adkomst: Fra Nesbyen mot vest opp Rukkedalen, etter ca 8 km ta av til venstre mot Nesbyen alpinsenter. Hold til venstre i krysset ved Trondrud etter 3 km og etter ca 1 km i flatere terreng, ta av til høyre og opp mot Bøgaset. Parker ved Bøgaset kafé.