x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Southern Norway Lister Hægebostad

Blomliknuten

• Naglestad, Hægebostad
  • +47 97132728

Blomliknuten er en flott tursti i Hægebostad. Turstien er godt merket og starter ved Naglestad Skisenter.

Adkomst: Fra Birkeland, som er kommunesenteret i Hægebostad, følg Rv43 nordover i retning Eiken. Kjør et lite stykke og ta første vei til høyre i retning Naglestad. Etter rundt 4,5 km finner du stor parkeringsplass på venstre side av veien et lite stykke før Lokavatnet.

GPS-koordinater for parkeringsplass: 58.37076, 7.28205.

Turbeskrivelse: Fra parkeringsplass følger du veien et lite stykke videre. Ta deretter første grusvei til venstre. Følg grusveien langs vannet ca. 1 km. Følg deretter kjerrevei til venstre i enden av parkeringsplass for hytteeiere, og følg denne rett frem. I enden av kjerreveien står det skilt i retning Blomliknuten. Følg sti helt til toppen. Stien blir mye brukt og er godt synlig. Mye av stien går på godt polerte og lettgåtte svaberg. Svak stigning og relativt lett å gå til toppen.

På vinteren når det er nok snø i området, er det oppkjørte løyper. Herlig tur også vinterstid for hele familien. Flott utsikt venter deg på toppen når du når frem til varden!