x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Southern Norway Risør Vegårshei

5 vandringer i Vegårshei

• Vegårshei, Vegårshei
  • +47 37152270

5 flotte fotturer i Vegårshei med forskjellig vanskelighetsgrad.

5 flotte vandringer i Vegårshei.
tur 1 - Vedlausfjell: starter på Kleivannsveien til Ormtjennhovet 2,8km og går videre på rundtløype 9,1km til Grasåsen og oppover mot Vedlausryggen og toppen av Vedlausfjellet, videre forbi varden "Ovnen" til utgangspunktet Ormtjennhovet
tur 2 - Sjømannsheia: rundtløype 4,7km, starter på Røynfjellveien mot toppen av Sjømannsheia, videre på traktorvei nedover til start.
tur 3 - Besteliheia: tur fra Ettestøl til toppen av Besteliheia, videre mot Eskedalstjenna ned mot skogsbilveien. Turen er 7,7km, løpa er merket med blå farge.
tur 4 - Hovdefjell: topptur til Hovdefjell er 2km hver vei, start fra skogsbilveien, så sti oppover mot toppen 525 m.o.h. med fjernsynsmast.
tur 5 - Våjemyrene: du kan velge mellom 3 løyper - løype1 er tur rundt Våjemyrene med start ved Lillestedammen 3,7km, løype2 starter ved Raudhellesteinen opp til Kyllands Stormyr og ned mot Sandvann og videre til start 5,1km, løype 3 starter på traktorveien, videre på sti langs Raudelva opp mot dammen i Korsvann, videre over fjellryggen så bryter man av ned lia og følger trakrorveien til start 5,9km.