Dynamic Variation:
Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links
Search
or search all of Norway
Beitostølen Resort, Uteguiden og Loen Skylift er nominert til Reiselivsprisen 2018
Beitostølen Resort, Uteguiden og Loen Skylift er nominert til Reiselivsprisen 2018.
Photo: Øverst f.v.: Kajakkk i Geiranger. Foto: Terje Rakke/Nordic life - Visitnorway.com, Beitostølen Reisort. Foto: groengebretsenFoap/Visitnorway.com, Loen skylift. Foto: Bård Basberg/Loen Skylift
Campaign
Partner

En jury har nå gjort sin første vurdering og nominert Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene, Uteguiden AS og Loen Skylift.

Nå ønsker Innovasjon Norge å høre folkets og bransjens egen mening.

Reiselivsprisen deles hvert år ut til en person, bedrift eller nettverk som har introdusert en nyskapende reiselivsopplevelse eller videreutviklet en eksisterende reiselivsopplevelse på en innovativ måte. Opplevelsen skal ha bidratt til reiselivsbedriftens suksess og hatt en positiv innvirkning på Norge som reisemål.

Frist for å stemme er 21. oktober.

Reiselivsprisen 2018 deles ut 7. november, på Kick-off Reiseliv i Oslo.

Tidligere vinnere av reiselivsprisen

Stiftinga Ekstremsportveko, Hordaland (2007)

Hemsedal turistkontor, Buskerud (2008)

Sorrisniva AS, Finnmark (2009)

Juvet landskapshotell Knut Slinning, Møre og Romsdal (2010)

Høve Støtt Hallingdal AS, Buskerud (2011)

XXLofoten AS, Nordland (2012)

Lyngsfjord Adventure, Troms (2015)

Kristiansand Dyrepark (2016)

Destinasjon Trysil (2017)

Om de nominerte i 2018:

Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene 

Beitostølen Resort og Destinasjonskirurgene har snudd en negativ utvikling for en fjelldestinasjon, takket være fokus på helårs arbeidsplasser og bærekraft. På seks år har de hatt en økning på gjestedøgn på 71 prosent, og med et stort utvalg aktiviteter, bevisst bruk av arrangementer i markedsføring og utvikling, er de et eksempel til etterfølgelse. 

Beitostølen resort (BR) har 120 helårsansatte, to hoteller, leiligheter og hytter, med i alt 2.600 kommersielle senger. De eier og driver også alpinanleggene på Beitostølen og i Raudalen, 6 km fra Beitostølen sentrum. Alpinanlegget på Beitostølen har også full drift sommertid, med en stor sommerpark med mange ulike aktivitetstilbud. Alt dette på destinasjonen Beitostølen med sine 382 fastboende. Destinasjonskirurgene er et byrå etablert på Beitostølen, med dybdekunnskap og spisskompetanse innenfor reiseliv generelt, destinasjonsutvikling spesielt, og som i fem år har arbeidet som destinasjonens PR-byrå, rådgivings-, idéutvikling- og innovasjonsbyrå, og dessuten som produserende eventbyrå.  

Les mer om Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene www.beitostolen.com

jønshornet

jønshornet.
Photo: C.H. - Visitnorway.com

Uteguiden AS 

Uteguiden AS har de seneste årene vokst fra å være en liten vinterfokusert enmannsbedrift til å bli den viktigste opplevelsesbedriften for helårsturisme på Nordvestlandet. Uteguiden har i dag aktivitetssenter i Ålesund og på Stranda i Møre & Romsdal, og med disse to sentrene dekkes et stort spekter av aktiviteter mellom hav og fjell. Bedriften har på få år klart å skape en sunn helårsbedrift, som gjennom samarbeid sysselsetter langt flere enn sine egne ansatte. 

Alle aktivitetene Uteguiden tilbyr er naturbaserte og skal legge igjen minst mulig påvirkning på naturen. De tilbyr ingen motoriserte aktiviteter og prøver i størst mulig utstrekning å minske sitt avtrykk på naturen. Gjennom planlegging av hvilke grupper de tar på de ulike typene tur kan de også selv i stor utstrekking påvirke sitt avtrykk i naturen. Med fokus på bærekraft og fornøyde kunder har de vist stor suksess med å dra nytte av trendene med økning i interessen internasjonalt rundt adventure - og er en foregangsbedrift når det gjelder å fylle naturen med innhold. Les mer om Uteguiden www.uteguiden.com

 

Geiranger, Møre og Romsdal

Geiranger, Møre og Romsdal.
Photo: Terje Rakke/Nordic life - Visitnorway.com

Loen Skylift Sogn og fjordane 

Målsettingen med Loen Skylift var å få en motor for reiselivsnæringa i Loen og omegn. Bare etter første driftsår har man vist at man kan ha store ambisjoner på små steder som lar seg realisere. Loen Skylift satser på helårsturisme og kan skape mange nye arbeidsplasser utenfor den tradisjonelle sommersesongen. Forretningsideen har vært å utvikle et nyskapende reiselivsprodukt, basert på nasjonal og regional reiselivstrategi og naturgitte fortrinn.  

20. mai 2017 åpnet Loen Skylift – en av de bratteste gondolbanene i verden. Primus motor og hovedaksjonær er Hotel Alexandra – en familiebedrift som har drevet hotelldrift i generasjoner – og som har vært en stor pådriver til produktutvikling innen både hotelldrift og naturbaserte opplevelser. Aksjonærmassen for øvrig består av rundt 100 bedrifter og enkeltpersoner, der flesteparten er lokale. Til sammen jobber det i dag 50 ansatte i Loen Skylift og Hoven Restaurant, fordelt på banedrift, administrasjon, butikk/billett, restaurant og bar. Loen Active og Hotel Alexandra er nære samarbeidspartnere i den daglige driften og blir sett på som en utvidet del av laget. Loen Active har om lag 60 guider i stallen og er aktivitetsleverandøren på Hoven.  Les mer om Loen Skylift  www.loenskylift.no 

 

Loen Skylift

Loen Skylift.
Photo: Bård Basberg/Loen Skylift


Your Recently Viewed Pages