Nordic Choice Hotels - Et annerledes hotellselskap
Thon Hotels - Nytt design og fantastisk frokost
Radisson Blu - oppdag dine favorittdestinasjoner
De Historiske hotel & spisesteder - unike opplevelser
Rundreiser og kortferier med De Historiske hotel & spisesteder
Up Norway – matcher deg med din drømmereise
Reiser i Norge med Authentic Scandinavia
Hvitserk - ekspedisjoner og eventyrreiser
Widerøe - tar deg helt frem
Momondo - finn rimelige flybilletter
AutoEurope - stort utvalg til uslåelige priser
Hurtigruten - "verdens vakreste sjøreise"
Forvent fårete ordspill og jovial moro. Men vår sommerkampanje handler like mye om de gode historiene fra Norge, med lokale tradisjoner og gjemte skatter fra rundt om i landet.
Antallet sauer i nyhetsstrømmen din i sosiale medier kan få et oppsving. Visit Norways sommerkampanje lanseres i dag. Vi kaller den #SheepWithAView.
Gjennom sosiale medier, kortfilmer, individuelle profilsider og relaterte historier på Visit Norway, vil du bli kjent med fem norske sauer og deres miljø. Du møter dem blant annet på Instagram og på kampanjens hjemmesider.
Forvent deg humor og god stemning, men også ærlige og genuine historier fra norsk kultur, tradisjon og natur – sett fra et kreativt, nytt perspektiv.
Trevor Heley er medgrunnlegger av det London-baserte byrået mr.h, som kom med ideen.
– Vi ble bedt om å komme med noe friskt og nyskapende, med potensial til å skape mye oppmerksomhet for Norge. Det er en drømmebrief, men også en massiv utfordring, sier han.
Med ett var de i beite for en idé som ville appellere til en målgruppe bestående av, som han uttrykker det, «frihetselskende oppdagelsesreisende».
– Vi tenkte på allemannsretten, og norsk sau eksemplifiserer ideen. Det faktum at de kan gå hvor som helst tillater oss å ha mye moro og å vise frem en rekke ulike ting,” sier Heley, og fortsetter:
– Så falt det oss inn å gi hver av sauene en personlighet, og vi innså at de kunne være en metafor for det norske folk – med muligheten til å fremheve regionale forskjeller. Det var da #SheepWithAView ble til.
Dette er de fem sauene de kom opp med. Vi ser frem til å tilbringe sommeren med dem. Sjekk innom gjennom sommeren for oppdateringer!
Erik fra Sørlandet er en tilbakelent fyr som tar livet med ro. Gi denne sauen en kassegitar og en seilbåt, så er han i sitt ess.
Frida fra Vestlandet, en blodekte metal-fan, nysgjerrig av natur, og som alltid tar en utfordring på strak legg.
Lars fra Trøndelag er glad i kvalitetsmat, tradisjoner og det gode liv.
Kari fra Nord-Norge er en strandbabe med saltvannsull, som alltid søker sol og kjekke surfere.
Fra kvalitetsmat og tradisjoner i Trøndelag til fantastisk natur i Lofoten.
Den forfriskende enkle filmen av «fatter’n som går seg en tur» på Norgesferie er en YouTube-hit. Utsikten er det ikke noe å si på – heller ikke på disse tre andre, litt mindre kjente utkikkspunktene rundt om i landet.
Tilbake til toppen