NCB del av Innovasjon Norge fra 2018
Siden 2009 har Innovasjon Norge jobbet godt og tett med Norway Convention Bureau (NCB). Det gode samarbeidet har resultert i at NCB fra 2018 er integrert inn i Innovasjon Norge.
Dermed har Innovasjon Norge styrket sin satsing innen B2B-markedet, med fokus på å skape gode arenaer for salg av norske produkter. Teamet fra tidligere NCB er nå å finne i Innovasjon Norge.
Innovasjon Norge vil videreføre arbeidet med å samordne og koordinere aktiviteter innen markedsføring og salg på det internasjonale møte- og arrangementsmarkedet, innenfor alle MICE-segmentene (MICE=meetings, incentives, conferences, events and exhibitions).
Det vil særlig legges vekt på at Innovasjon Norge skal:
- Være en uavhengig, nasjonal tilrettelegger for internasjonalt salg (kundekontakt).
- Skape arenaer for nettverksbygging.
- Kunnskapsformidler mellom markedet og aktørene.